mutfak sipariş ekranı

 

mutfaklarda sipariş kesintilerine, son verin!

GastroPOS özelliği olan yazıcı yerine tablet teknolojisi ile, garsonların gönderdiği siparişleri mutfak çalışanları tablet üzerinden inceleyebilir, hazır olan ürünleri sevkiyat ve garsonlara geri bildirim olarak gönderebilirler. Bu sayede sürekli maliyet olan kablo, servis ve kağıt masraflarından kurtulabilir iş akışındaki kesintileri önleyebilirsiniz.

Teknolojinin Amacı

Cafe ve Restaurant gibi işletmelerde; garsonlar tarafından alınan siparişlerin, mutfaklara kağıt çıktı olarak gönderilebilmesi için network tabanlı Pos yazıcılar kullanılmaktadır. Pos yazıcıların kullanımı oldukça avantaj sağlasa da, maliyet ve iş süreçlerinde kayıp ta yaşanmaktadır. Özellikle kağıt sarfiyatı, network problemlerinden ötürü sipariş kayıpları bu süreçte şikayetlerin oluşumuna sebep vermektedir. GastroPOS olarak geliştirdiğimiz, süreç yönetimini bir kaç adım ileriye götürdüğümüz bu teknolojinin haklı gururunu yaşıyoruz.

Maliyete Etkisi

Mutfaklarda POS yazıcıların kullanılabilmesi için öncelikle, kullanılacak alana kadar bir network kablosu çekilmesi gereklidir. Tadilat ile beraber bunun yapılması kısmen avantaj sağlasa da genel olarak; cihazların konum değişikliği gibi durumlar da mekanlardan sarkan kablolara, sararan kanalları müşterinin görmesi istenmeyen durumlardır. Zaman içerisinde kopan kablolar, korozyonlaşan soketler iş süreçlerinde büyük kayıplar ve yüksek maliyetlere yol açmaktadır.

Ayrıca bu tür yazıcılarda kullanılan termal kağıtlar işletmeye sürekli maliyet yüklemektedir. Bazı zamanlarda kağıtların ansızın bitmesi, fişlerin eksik çıkması, pos yazıcıların termal kafalarının zarar görmesi de; gönderilen siparişlerin işlenmemesine ve müşteri tarafında memnuniyetsizliğe yol açmaktadır.

Geliştirdiğimiz teknoloji de mutfaklarda yazıcı yerine tablet kullanılmaktadır. Bu tabletlerin üzerinde çalışan sipariş uygulaması sayesinde, ilgili bölüme gelen sipariş yazıcı yerine ekranda görüntülenmektedir. Kablosuz ve istendiğinde konum değiştirilebilen tabletlerde herhangi bir ek maliyete gerek duyulmamaktadır. Bakım maliyetiyle sarf maliyetini ortadan kaldıran teknolojimizle işletme çalışanlarına interaktif bir iletişim kurmaya imkan tanımaktadır.

Örneğin garson tarafından gönderilen bir siparişin hazırlanamıyor olması durumunda mutfak çalışanı bunu bildirim halinde siparişi veren garsona hazırlayamama sebebi ile birlikte tek dokunuşla geri bildirebilmektedir.

Hazırlanması gereken ürünleri ayrı kağıtlarda incelemek yerine tek bir ekranda görebilmekte, siparişin gönderildiğinden bu yana geçen zamanı görebilmekte bu sayede siparişin aksamaması için önceliklendirebilmektedir.

Hazırlanan siparişler için sipariş ekranında yer alan hazır butonuna basarak ilgili siparişin hazır olduğunu, siparişi gönderen garsona geri bildirim olarak gönderebilmektedir.

Süre Takibi

Cafe ve Restaurant gibi işletmelerde zaman kavramı önem arz etmektedir. Belirli zamanlarda başlayan ani yoğunluğu yönetmek önemli bir meziyettir. GastroPOS sipariş ekranı bu yoğunluğu yönetmenizde size yardımcı olur.

Garson tarafından sisteme gönderilen siparişlerin gönderim zamanı kayıt altına alınır. İlgili sipariş mutfak ekranına görüntülenebilmektedir. Mutfak ekranına ilgili ürün hazırlandığın da hazır butonuna basılabilmektedir. Bu sayede siparişin alınıp hazırlanacağı zaman arasında süre hesaplanabilmektedir.

Hazırlanan ürün sonrasında yapılan hazır bildirimi ile, masa servis edildi işlemi arasında geçen süre ise sevk süresi olarak kayıt altına alınabilmektedir. Bu sayede işletme içerisinde alınan siparişlerin süre hesaplaması yapılabilmektedir. Olası bir aksaklıkta aksaklığın hangi personelden kaynaklandığı görülebilmektedir.

Bildirim Alt Yapısı

Siparişler ekranı, çalışan personeller arasında bildirim sistemi ile iletişim sağlar. Gönderilen siparişler mutfağa bildirim olarak gönderildikten sonra, mutfaktaki ürün durumu yada hazır bilgisi siparişi veren personele geri bildirim olarak gönderilmiş olur. Ürünlerin hızlı şekilde hazırlanması ve sevk edilmesinde en büyük yardımcınız olacaktır.